ubisoft discussions

Suggestions rapides

• H.a.a.k
    Original poster 14 plus

Bonsoir,
    Après Far Cry 2, Black Flag, c'est au tour de Origin de ne pas fonctionner.
    j'ai bien le splash screen Origin au milieu de l'écran mais la fenetre du jeu reste en arrière plan.
    Impossible de switcher dessus même avec ALT+ENTREE.
    J'ai passé mon week end sur le net a essayé une a une toutes les solutions des autres joueurs car c'est visiblement un problème récurent.
    Donc autant vous dire que mes pilotes sont a jour que mon windows l'est aussi que je l'ai réinstallé hier, que j'utilise pas d'antivirus, que j'ai tenté les lancements en admin en mode compatibilité
    J'ai aussi bidouillé le fichier ACO contenu dans "mes documents", tenté le mode hors ligne, l'installation de l'ensemble sur le C : etc.
    un screen pour voir le résultat
    Un joueur semble avoir résolu ce soucis via le forum US: [Fix] AC Origins not launching/ freezing on launch | Ubisoft Forums
    j'ai testé mais ça n'a rien donné chez moi.
    Merci pour l'aide
    CPU Ryzen 5 5600x
    16 Go Ram
    Vega 56 8Go
    Carte mere MSI B550 Pro
    Au passage la double authentification n'a pas fonctionné du week end obligé de la supprimer pour jouer et se logger au site.

• Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.

• Ubi-Akatsirin
    Ubisoft Support Staff 398 plus

Re-bonjour @h-a-a-k !

Comme mentionné sur ton autre post, je vois que tu as déjà ouvert un dossier sur notre site de support.

Mes collègues t'ont envoyé des étapes de dépannages personnalisées, je t'invite donc à ce que l'on continue cet échange par mail sur ce dossier pour que le dépannage puisse être le plus efficace possible 😊

Réponse officielle

Suggested Topics