ubisoft discussions

Schnell-Vorschäge

• MissLeni
    Original poster 2 Beiträge

Hallo Leute,
    glaube die Frage ist recht unpassend in diesem Forum, weiss nicht.
    ich hab grade mit Zorn der Druiden angefangen, die Stimme von Ciara kommt mir sehr sehr bekannt vor, im Internet finde ich nix dazu, weiss jemand zufällig wer die deutsche Synchronsprecherin für sie ist?

Danke im vorraus

• Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.

• Mondyto
    87 Beiträge

@missleni

also mein Google führt mich zu der Annahme:
    könnte es Cathlen Gawlich sein?
    gibt ja Hörproben von ihr...

• Patrick77LS
    97 Beiträge

@missleni

Ich sehe es genauso wie @mondyto : Die deutsche Synchronstimme von Ciara ist Cathlen Gawlich.

Auf einer Internet-Seite fand ich, daß sie sogar 4 verschiedene Synchros in Valhalla hat:

• Eichhörnchen Ratatösk (Spottstreit in Jötunheim)
    • Eine Stallmeisterin (Pferdehändlerin)
    • Reda
    • Ciara ingen Medba (in 'Zorn der Druiden')

PS: Die englischsprachige Sprecherin (und Sängerin!) von Ciara ist Julie Fowlis.
    PPS: Ich liebe Ciaras Lied bei Flanns Krönung:

• ZeichenHenne
    309 Beiträge

@patrick77ls

Ja das ist wohl so 😉

p.s. und Ciara ist auch ein sehr gelungener Charakter

Community-Details

80
602.7k
Benutzer
84.7k
Themen